انگلیس: احتمالا ما هم از افغانستان خارج می شویم

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بن والاس وزیر دفاع انگلیس، می گوید که کشورش احتمالاً آمریکا را در کاهش سطح نیروهای نظامی در افغانستان همراهی خواهد نمود.

انگلیس: احتمالا ما هم از افغانستان خارج می شویم

با این حال، وی مدعی شد که لندن به ادامه همکاری با کابل برای تأمین امنیت افغانستان، متعهد است.

پنتاگون روز سه شنبه خاطرنشان کرد که شمار نیروهای آمریکایی در هر یک از کشورهای عراق و افغانستان، تا 15 ژانویه سال 2021 میلادی (پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده آمریکا)، به دو هزار و پانصد تن کاهش خواهد یافت.

والاس در مورد ارزیابی خود از تصمیم پنتاگون گفت که آمریکایی ها در این مرحله به دنبال عقب نشینی کامل از افغانستان نیستند و انتظار ما هم همین است که کاهش نیروها در افغانستان در چند مرحله انجام گردد؛ رویه ای که انگلیس هم با آن موافق است.

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت که کشورش برای اقدام مستقل از آمریکا در افغانستان دارای محدودیت هایی است. ولی با افزایش بودجه نظامی انگلیس، اختیار عمل بیشتری به نیروهای این کشور داده خواهد شد.

والاس ادامه داد: در حال حاضر اگر نیروهای آمریکا به طور یک جانبه از بعضی از این کشورها خارج شوند، ما هم دچار چالش می شویم چون که استقلال لازم را نداریم که تصمیم بگیریم اگر یک قدرت نظامی از کشوری خارج شد، ما بیشتر بمانیم.

او مدعی شد که انگلیس می تواند با افزایش بودجه نظامی، ضمن افزایش استقلال رأی، استراتژی تکمیل حضور و پوشش نظامی با قدرت های عظیم را دنبال کند.

این در حالی است که انگلیس قرار است ظرف 4 سال آینده بودجه نظامی خود را با 10 درصد افزایش به حدود 59 میلیارد پوند برساند. هدف از این اقدام، عهده دار شدن نقشی عظیم تر در عرصه تحولات جهانی و در دنیای پسابرگزیت عنوان می گردد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13543

به "انگلیس: احتمالا ما هم از افغانستان خارج می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: احتمالا ما هم از افغانستان خارج می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید