انجام 8 هفته یوگا برای درمان بیماری های رماتیسمی مفید است

به گزارش دَبی بلاگ، تحقیقات نو نشان می دهند که انجام 8 هفته یوگا بصورت فشرده، علائم جسمی بیماری های رماتیسمی و دلایل روانشناختی که معمولا با این بیماری همراه است را کاهش می دهد. آرتریت روماتوئید (RA) یک بیماری التهابی مزمن است که به احتمال زیاد این بیماری به طور اتوماتیک ایمنی است، بدین معنی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت های غضروفی خود حمله می نماید.

انجام 8 هفته یوگا برای درمان بیماری های رماتیسمی مفید است

به گزارش شفقنا، درمان قطعی برای RA وجود ندارد، با این حال، بهبود این بیماری به عوامل مختلفی که بعضی از آنها روانشناسی هستند، بستگی دارد.

به اسم مثال، افسردگی اغلب در کنار RA اتفاق می افتد و می تواند نتیجه منفی بر فرایند درمان شخص داشته باشد.

به نظر دانشمندان مداخله فکری مبتنی بر یوگا باعث کاهش علائم افسردگی دربیماری های رماتیسمی می گردد و به رهایی از این بیماری مزمن یاری می نماید.

با انجام ورزش یوگا، پیشرفت هایی در نشانگرهای نوروپلاستی، التهاب، سلامت سلولی و پیری سلولی مانند استرس اکسیداتیو ایجاد می گردد که یوگا در واقع تأثیر مثبتی بر بیماری افرادی که درگیر رماتیسم بودند دارد.

در واقع باید گفت که یوگا با مداخله فکر، مجددا تحمل ایمنی را با یاری به بهبودی در سطح مولکولی و سلولی همراه با کاهش قابل ملاحظه ای در افسردگی ایجاد می نماید.

بنابراین در بیماری های روماتیسمی با دخالت یک مولفه روان شناختی مهم، یوگا می تواند به اسم یک درمان تکمیلی مورد استفاده قرار گیرد.

یوگا سبب تسهیل توانایی فکر برای تأثیر تابع بدن می گردد و نشانه ها را از میان انواع مسیرهای پایین دست می گیرد و تحمل طبیعی ایمنی را به ارمغان می آورد.

یوگا با هدف قرار دادن ارتباطات فکری بدن به طور مثبت تغییرات بیماری های خود ایمنی را در سطوح سلولی و مولکولی تغییر می دهد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: زندگی روز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20050

به "انجام 8 هفته یوگا برای درمان بیماری های رماتیسمی مفید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 8 هفته یوگا برای درمان بیماری های رماتیسمی مفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید