الکاظمی: اشتباهاتی که منجر به اشغال عراق از طریق داعش شد، تکرار نمی شود

به گزارش دَبی بلاگ، نخست وزیر عراق در چهارمین سالگرد آزادسازی موصل با تاکید بر اینکه اشتباهات گذشته که منجر به اشغال منطقه ها عراق به دست تروریست ها شد، هرگز تکرار نمی شود گفت که وحدت و انسجام عراقی ها از همه فرقه ها راه شکوفایی و ثبات عراق است.

الکاظمی: اشتباهاتی که منجر به اشغال عراق از طریق داعش شد، تکرار نمی شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای به مناسبت چهارمین سالروز آزادسازی شهر موصل بر ضرورت عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الکاظمی در بیانیه ای خبری گفت: عراقی ها چهارمین سالروز آزادسازی موصل را گرامی می دارند، آن هم پس از حماسه ای قهرمانانه که پیوند خون با زمین را تجسم و تاکید کرد وحدت عراق سوپاپ اطمینان آن است و انسجام عراقی ها از همه فرقه ها و اقوام آن راهی برای شکوفایی و ثبات کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نبرد موصل همه موازنه ها را در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی دگرگون کرد، گفت: پس از اینکه باندهای تروریستی داعش خاک عراق را آلوده کردند و خوارج عصر به مردم عراق حمله کرده و مرتکب جرایم وحشیانه مختلف علیه فرزندان آن شدند، موضع شرافتمندانه و قهرمانانه نیروهای امنیتی ما از همه تشکیلات و اصناف آن متکی به عقیده عشق به عراق و وحدت آن بود. آنها ایمان داشتند که گذشتن از جان راه انسان های شریف است و ملی گرایی واقعی در حفظ وحدت عراق و نه کوتاهی در قبال آن است.

الکاظمی تاکید کرد: چهار سال پس از آزادسازی موصل، دولت بر اهتمام شدید خود به تکرار نکردن اشتباهات گذشته و عواقب خطرناک آن که بهای آن را با خون دادیم، تاکید می کند و قاطعانه در برابر تروریسم می ایستد و با تحکیم قدرت نیروهای امنیتی و بازسازی ساختارهای آن، طبق برنامه هایی نظامی و سنجیده و همکاری با دوستان و متحدانمان بقایای تروریسم را تحت پیگرد قرارداده و منابع آن را خواهد خشکاند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین تاکید کرد که دولت اهتمام زیادی برای مساله آوارگان قائل است و برنامه ای را برای بازگرداندن همه آوارگان به منطقه هاشان و ایجاد شرایط مناسب برای پیوستن مجدد آنها به جوامع اصلی خود وضع کرده است .

الکاظمی گفت که علاوه بر این دولت برنامه های متعددی را برای تقویت صلح داخلی و ایجاد امنیت اجتماعی در راستای تضمین صبات و حیات کریمه فرزندان عراق به اجرا گذاشته است.

نبرد آزادسازی موصل عملیاتی مشترک از سوی نیروهای دولت عراق با نیروهای الحشد الشعبی و دیگر گروه های نظامی عراق بود که برای بازپس گیری موصل از سیطره داعش انجام شد که در ژوئن 2014 این شهر را اشغال کرده بود.

موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق است. این عملیات با نام نینوا، ما می آییم (قادمون یا نینوى)در 16 اکتبر 2016 با محاصره استان نینوا و آزادی منطقه ها از این استان آغاز شد و بالاخره نخست وزیر وقت عراق در 9 ژوئیه 2017 به صورت رسمی آزادی موصل را اظهار داشت.

.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19024

به "الکاظمی: اشتباهاتی که منجر به اشغال عراق از طریق داعش شد، تکرار نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: اشتباهاتی که منجر به اشغال عراق از طریق داعش شد، تکرار نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید