الصادقون: در برنامه دولت الزرفی، بند اخراج نظامیان خارجی از عراق وجود ندارد

به گزارش دَبی بلاگ، فراکسیون پارلمانی الصادقون از اینکه در برنامه پیشنهادی دولت عدنان الزرفی، اجرای قانون اخراج نظامیان خارجی از عراق گنجانده نشده، انتقاد کرد.

الصادقون: در برنامه دولت الزرفی، بند اخراج نظامیان خارجی از عراق وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فراکسیون مجلسی الصادقون عراق، پس از اقدام عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه جدید در ارائه برنامه دولتش به مجلس، واکنش نشان داد.

عبدالامیر التعیبان از اعضای این فراکسیون مجلسی در گفت وگو با شبکه العهد توضیح داد که الزرفی در برنامه خود هیچ بندی را به تصمیم مجلس عراق درباره اخراج نیروهای خارجی از کشور اختصاص نداده است و این تصمیم را نادیده گرفته است و دیگر مجالی برای بازی، فریبکاری و دوگانگی در قبال قانون اساسی وجود ندارد.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور بارها به بهانه صلح مدنی و غیره، قانون اساسی را نقض نموده و دیگر باید فراکسیون های سیاسی این نقض ها را متوقف نمایند.

امروز (شنبه - 4 آوریل)، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در نامه ای برنامه های خود را در صورت تشکیل دولت به نمایندگان مجلس ارائه و فهرست اولویت ها و برنامه های مالی، سیاسی و سیاست خارجی و همچنین مبارزه با شیوع کرونا را برای نمایندگان عراقی، تبیین کرد.

عدنان الزرفی درباره جزئیات برنامه خود گفت که این برنامه بر سه محور تکیه دارد که مهم ترین آن بحث مالی است و طی آن تمامی وزارتخانه های غیر مولد برچیده خواهند شد یا بودجه آن ها کاهش پیدا خواهد نمود. الزرفی پرونده تظاهرات مردمی و بحث بهداشت و مبارزه با شیوع کرونا را نیز از مهم ترین اولویت های دولت خود دانست.

الزرفی همچنین در مورد سیاست خارجی خود مدعی شد که اجازه هیچ گونه درگیری خارجی در خاک عراق را نخواهد داد و در این خصوص با ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نیز رایزنی نموده و سیاست او ممانعت از هرگونه اقدامی که به منافع عراق ضربه بزند؛ است.

ص

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7322

به "الصادقون: در برنامه دولت الزرفی، بند اخراج نظامیان خارجی از عراق وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الصادقون: در برنامه دولت الزرفی، بند اخراج نظامیان خارجی از عراق وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید