افزایش 12 درصدی تولید زردآلو در آذربایجان غربی

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش 12 درصدی تولید زردآلو در استان خبر داد.

افزایش 12 درصدی تولید زردآلو در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار از ،رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح باغ های بارور زردآلو در استان به وسعت سه هزار و 958 هکتاراست که امسال پیش بینی ها بیانگر افزایش 6160 تنی تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام نمود: ارومیه با بیش از 4 هزار و 200 هکتار باغ زردالو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست که بر اساس براورد های اجرا شده امسال 28 هزار و 500 تن محصول زردآلو از باغات شهرستان برداشت می شود.

جلیلی گفت: 70 درصد از محصول تولید شده به صورت تازه خوری مصرف شده و 30 درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

این مسئول با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید استانی این محصول 7200 کیلوگرم در هر هکتار است، اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلو های موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: بخشی از محصول نیز به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استان های کشور و کشور های همسایه صادر می شود.

جلیلی اضافه کرد: بخش اعظمی از این محصول در شهر های ارومیه، مهاباد، خوی و میاندوآب تولید می شود.

ن م

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9891

به "افزایش 12 درصدی تولید زردآلو در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 12 درصدی تولید زردآلو در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید