استعداد های فوتبال بازیکنان زیر 16 سال کرمانشاه معین می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال از طرح استعدادیابی بازیکنان زیر 16 سال به مرحله منطقه ای اطلاع داد.

استعداد های فوتبال بازیکنان زیر 16 سال کرمانشاه معین می گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال گفت: پس از روی کارآمدن فدراسیون تازه، کمیته جوانان فدراسیون برنامه ای را طراحی کرد تا طی آن بتوانیم تمام استعدادهای فوتبالی کشور را ببینیم و برای رده های تیم های ملی از بین آنها رجحانن ها را انتخاب کنیم.

اواضافه نمود: در این راستا برنامه استعدادیابی را با دو استراتژی انتخاب بازیکنان برای رده های ملی و هم توسعه فوتبال در همه استان های کشور برنامه ریزی کردیم.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال اضافه نمود: تا پیش از این بیشتر استان ها و بویژه شهرستان های کوچک نمی توانستند بازیکنان خود را به تیم های ملی بفرستند و یا اینکه بازیکنان مستعدی داشتند که اصلا دیده نمی شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که با حضور استعدادیاب های فدراسیون این طرح را رقم بزنیم.

او با بیان اینکه تا به امروز تعداد بسیار زیادی استعدادهای فوتبالی در سراسر کشور طی این طرح دیده شده اند، گفت: در نهایت از بین آنها حدود 510 نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند که برای تمام این بازیکنان در سامانه استعدادیابی فدراسیون پروفایل و پرونده تشکیل داده ایم.

ماجدی گفت: در این طرح کشور به هشت منطقه تقسیم شده که در هر منطقه چهار استان حضور دارند که تا به امروز با احتساب کرمانشاه در چهار منطقه مرحله استعدادیابی منطقه ای با حضور 16 استان برگزار شده که در منطقه هشت با حضور استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام این استعدادیابی با حضور 60 بازیکن (از هر استان 15 بازیکن) درحال انجام است.

اواضافه نمود: برآورد می کنیم از بین 510 بازیکنی که تا به امروز به مرحله استعدادیابی منطقه ای کشور راه پیدا نموده اند، 60 تا 200 بازیکن به مرحله کشوری راه پیدا نمایند.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال اضافه نمود: همزمان با برگزاری مرحله استعدادیابی منطقه ای رده سنی زیر 16 سال، مرحله استانی استعدادیابی رده سنی زیر 19 سال هم درحال انجام است.

او با بیان اینکه برای اولین بار در این طرح به همه بازیکنانی که به مرحله منطقه ای راه پیدا نموده اند از سوی فدراسیون یک دست لباس کامل ورزشی اهداء شده، گفت: معتقدم امروز در بحث توسعه فوتبال در کشور بیش از گذشته پیروز هستیم و می توانیم با اجرای این طرح حدود 70 درصد از استعدادهای فوتبالی را ببینیم.

ماجدی در ادامه در مورد راه اندازی سامانه استعدادیابی فدراسیون فوتبال هم گفت: وقتی از فوتبال حرفه ای صحبت می کنیم، این وظیفه برعهده باشگاه های ورزشی است که استعدادها را پرورش دهند و معرفی نمایند، اما متاسفانه در فوتبال ما تنها بحث حرفه ای گری، پرداخت پول به بازیکنان بویژه بازیکنان لیگ رجحان است.

او ادامه داد: دراین راستا، فدراسیون فوتبال سال جاری برای اولین بار خودش دست به کار شد و همانطور که در اساسنامه فدراسیون آمده که کمیته جوانان اختیار استعدادیابی را دارد، برنامه ریزی هایی را انجام دادیم وسامانه ای را از حدود دوماه پیش راه اندازی کردیم.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال اضافه نمود: متاسفانه تا پیش از این از استعدادهای فوتبالی که در باشگاه های مختلف داشتیم هیچ اطلاعاتی نداشتیم، بنابراین با راه اندازی این سامانه و ثبت نام این استعدادها در آنها تمام مشخصات، عکس، نام باشگاه و پست تخصصی شان را در اختیار خواهیم داشت.

ماجدی از ثبت نام 28 هزار استعداد فوتبالی در سامانه استعدادیابی فدراسیون فوتبال طی حدود دوماه خبرداد و گفت: حدود 10 درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

اودرخصوص میزبانی کرمانشاه برای برگزاری این اردوی استعدادیابی هم اضافه نمود: کرمانشاه از پایگاه های خوب استعدادیابی فوتبال در کشور است که امکانات و زیرساخت های مناسبی دارد و اکنون هم یک میزبانی باکیفیت انجام می دهد.

انتهیای پیغام/آ

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20778

به "استعداد های فوتبال بازیکنان زیر 16 سال کرمانشاه معین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعداد های فوتبال بازیکنان زیر 16 سال کرمانشاه معین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید