استارت آپ ها به چالش ساخت دستگاه یاری ناوبری دعوت شدند

به گزارش دَبی بلاگ، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی طی فراخوانی اعلام نموده است که از طرح های خلاقانه و برتر در حوزه طراحی و فراوری بومی دستگاه یاری ناوبری DME حمایت می نماید.

استارت آپ ها به چالش ساخت دستگاه یاری ناوبری دعوت شدند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه یاری ناوبری DME سیستمی است که فاصله هواپیما را از یک ایستگاه زمینی اندازه گیری می نماید. در این دستگاه، بر خلاف سیستم رادار که از مکانیزم ارسال امواج و انعکاس آن ها بعد از برخورد به مانع استفاده می گردد، عمل انتقال امواج دو طرفه صورت می گیرد.

بدین معنی که هم هواپیما و هم ایستگاه زمینی به ارسال امواج می پردازند. سپس مدت زمان کل دریافت امواج رادیویی از هواپیما به ایستگاه زمینی و بالعکس اندازه گیری می گردد، زمان تأخیر از زمان باقی مانده کم شده و نتیجه بر عدد 2 تقسیم می گردد. از روی زمان بدست آمده می توان فاصله هوایی بین هواپیما و ایستگاه را محاسبه کرد و با فاصله به دست آمده؛ ارتفاع هواپیما و فاصله تا زمین محاسبه می گردد.

بر همین اساس و با توجه به اهیمت بومی سازی این دستگاه مهم در صنعت هوایی، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام نموده است که از فراوری این سیستم حمایت می نماید.

همه شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی فعال در صنعت هوایی و هوانوردی برای مشارکت در این فراخوان می توانند تا پنجم بهمن ماه سال جاری طرح های خود را نشانی دبیرخانه ستاد به نشانی [email protected] ارسال نمایند و یا با شماره 22433677-021 تماس بگیرند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5138

به "استارت آپ ها به چالش ساخت دستگاه یاری ناوبری دعوت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپ ها به چالش ساخت دستگاه یاری ناوبری دعوت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید