احتمال پیک بعدی بیماری کرونا با افزایش سفرها

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 5 هزار و 400 نفر به عنوان بیماران سرپایی کرونا به مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نموده و از این تعداد حدود 470 نفر احتیاج به بستری داشته و از بین این بیماران نیز 123 نفر در بدو بستری، احتیاج به بستری در بخش مراقبت های ویژه داشته اند.

احتمال پیک بعدی بیماری کرونا با افزایش سفرها

وی ادامه داد: همچنین 440 بیمار نیز در 24 ساعت گذشته از مراکز درمانی مرخص شده اند و 9 درصد از مراجعان سرپایی کماکان احتیاج به بستری در بیمارستان ها داشته اند.

زالی اضافه نمود: آمار تهران در 24 ساعت اخیر با روز قبل تفاوت چشمگیری را نشان نمی دهد و ظرفیت استفاده از تخت ها و ظرفیت میزان ابتلا در تهران، اگرچه نسبت به هفته قبل کاهش با شیب ملایمی را نشان می دهد، اما همان طور که بارها گفته شده به علت ویژگی های خاص استان تهران و به طور ویژه شهر تهران، این شرایط بی ثبات و شنماینده تلقی می گردد و هرگونه تغییر در رفتارها و مداخلات می تواند باعث ایجاد پیک جدیدی گردد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به عزاداری های تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: در تهران الگوی همه گیرشناسی بیماری نشان می دهد در مواقعی که حجم قابل توجهی از سفرهای برون شهری اتفاق افتاده است، معمولا با یک تاخیر زمانی دو تا سه هفته ای، هم در میزان ابتلا و هم در میزان بستری و مرگ و میر با یک فراز آماری جدی روبرو بوده ایم.

وی یادآور شد: هم در عید نوروز، هم در عید فطر و هم در تعطیلات متراکم خردادماه این افزایش آماری برای ما اثبات شده است، بنابر این یکی از عوامل پرخطر و پر ریسک سفرهایی است که انجام می گردد، به ویژه در استان هایی که شرایط قرمز بیماری را دارند هرگونه تردد می تواند در چرخش این ویروس اثر داشته باشد.

زالی ادامه داد: توصیه موکد ما این است که سال جاری بر خلاف سال های گذشته عزیزان در محل سکنی خود باقی بمانند و ترجیحا از سفرهای غیر ضروری اجتناب نمایند، زیرا ما فکر می کنیم اگر این سفرها اتفاق بیفتد و مجددا یک چرخش انجام گردد، پیک های بعدی بیماری زودتر از آنچه که در انتظار آن هستیم پدید می آید و طبیعتا منجر به خستگی تیم درمانی شده و با توجه به حجم بالای کار تیم های درمانی می تواند بر استمرار خدمت رسانی تاثیر منفی داشته باشد.

منبع: ایسنا

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11336

به "احتمال پیک بعدی بیماری کرونا با افزایش سفرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال پیک بعدی بیماری کرونا با افزایش سفرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید