ابهام در برگزاری رقابتهای جهانی و سهمیه های کشتی المپیک

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، با آغاز موج گسترده شیوع ویروس کرونا در سراسر جهانی، تمامی رویدادهای رسمی ورزشی همچون بازیهای المپیک 2020 توکیو با تعویق روبرو شد. فراگیری این ویروس تا جایی پیش رفت که تمامی فعالیت های اقتصادی جهان را هم تحت تاثیر قرار گرفته است و درآمد حاصله از لیگ های بزرگ و معتبر رشته های مختلف ورزشی را هم با رکود تاریخی روبرو ساخت.

ابهام در برگزاری رقابتهای جهانی و سهمیه های کشتی المپیک

در این بین اتحادیه جهانی کشتی هم به عنوان زیر مجموعهای از نهادهای مدیریتی و رسمی ورزشی جهان، تمامی فعالیت های این رشته را تا روز 10 تیرماه به تعویق انداخت که البته گفته می گردد احتمال تمدید زمان این تعویق نیز وجود دارد.

با وجود تعطیلی ورزش جهان و تعویق بازیهای المپیک 2020 توکیو، برخی از کشورهای صاحب نام کشتی از احتمال برگزاری رقابتهای جهانی در سال 2020 خبر دادند که البته این موضوع مخالفت کشورهای مدعی همچون ایران و آمریکا را هم در پی داشت.

یکی از ابهامات برگزاری رقابتهای جهانی 2020 ،بحث سهمیه های المپیک بود که سال گذشته بخشی از آن در رقابتهای جهانی 2019 قزاقستان بین کشتی گیران برتر جهان تقسیم شد. طبیعتا با توجه به برگزاری رقابتهای جهانی در سال 2020، بحث سهمیه های المپیک هم مطرح است و اصلا معین نیست این مسابقات در صورت برگزاری، ملاک تقسیم مجدد سهمیه های المپیک خواهد بود یا خیر؟

هر چند برخی از موافقان برگزاری رقابتهای جهانی معتقدند می توان این مسابقات را در اوزان غیر المپیکی برگزار کرد تا کشتی گیران محروم از حضور در المپیک بتوانند با حضور در رقابتهای جهانی، همچنان در کورس رقابت باقی بمانند و به دلیل تعویق المپیک از میادین بین المللی دور محروم نشوند.

البته این اما و اگرها در حالی در خصوص برگزاری رقابتهای جهانی 2020 مطرح است که تقریبا تمامی کشورهای جهان با موج دوم و سوم ویروس کرونا دست به گریبان هستند و اصلا معلوم نیست این بلاتکلیفی ، چه زمانی به حالت عادی باز می گردد.

متولیان کشتی ایران نیز همچنان امیدی به برگزاری رقابتهای جهانی در سال 2020 ندارند و معتقدند برپایی چنین رویدادی با توجه به تعطیلی چند ماهه اردوهای تیم ملی و دوری کشتی گیران از تمرینات مطلوب، هیچ توجیه و دستاورد مثبتی نخواهد داشت.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9579

به "ابهام در برگزاری رقابتهای جهانی و سهمیه های کشتی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در برگزاری رقابتهای جهانی و سهمیه های کشتی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید