ابراز امیدواری سازمان ملل نسبت به موفقیت دور جدید مذاکرات لیبی

به گزارش دَبی بلاگ، نماینده ویژه موقت دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی در ابتدای نشست دو روزه ژنو نسبت به توافقی درباره اهدافی ملموس برای اصلاح اقتصاد لیبی ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری سازمان ملل نسبت به موفقیت دور جدید مذاکرات لیبی

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، استفانی ویلیامز، نماینده ویژه موقت دبیرکل طی بیانیه ای در نشست ژنو اظهار کرد: واقعا امیدوارم در دو روزه آینده در مورد اهداف ملموسی برای مسایل تغییر ارز، معضل چک و در کل بحران بانکی، یکپارچه سازی بودجه و نیز معین جدول زمانی معینی برای اقداماتی که باید جهت اجرای این تغییرات در پیش گرفته شوند، توافق شود.

ویلیامز در این نشست به شرکت کنندگان هشدار داد: زمان به نفع شما نیست، ما به اقدام سریع و با قاطعیت نیاز داریم، من روی شما حساب کردم که در دو روز آینده این گام های مهمی را بردارید.

در این نشست نمایندگان موسسه های دولتی لیبی از جمله دو شعبه بانک مرکزی لیبی که میان دو طر درگیر در این کشور تقسیم شده، وزارت دارایی، دیوان محاسبات، موسسه ملی نفت و نیز نمایندگان بانک جهانی حضور دارند. همچنین کشورهای مصر و آمریکا و اتحادیه اروپا ریاست کارگروه اقتصادی لیبی را به صورت مشترک دارند.

اواخر اکتبر گذشته یک توافق آتش بس میان طرف های درگیر در لیبی امضا شد و مذاکرات برای عبور ازسال های اقدامات خشن و خونبار و رسیدن به یک توافق صلح پایدار با نظارت سازمان ملل ادامه دارند.

ویلیامز در ادامه بیانیه خود گفت: نشست ژنو پس از برخی تحولات امیدوارکننده از جمله ازسرگیری تولید نفت در لیبی به شکل کامل و با تلاش گسترده موسسه ملی نفت این کشور برگزار می شود.

همچنین ویلیامز افزود: درآمدهایی که تا به امروز موسسه ملی نفت به دست آورده با هدف پیشروی بیشتر به سوی یک ساختار اقتصادی پایدارتر حفظ می شوند.

طبق این بیانیه، اروپایی ها نیز بر لزوم ایجاد راهکاری ضامن استفاده عادلانه و شفاف از درآمدهای نفتی در این کشور که بیشترین ذخایر نفتی را در آفریقا دارد، تاکید کردند.

طبق بیانیه ویلیامز، لیبی علاوه بر مساله تقسیم درآمدهای نفتی با چالش های مهم دیگری از جمله متحد کردن موسسه های پولی این کشور روبرو است و این مساله مهمی برای تحقق اصلاحات اقتصادی مدنظر است. ، ایسنا

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14177

به "ابراز امیدواری سازمان ملل نسبت به موفقیت دور جدید مذاکرات لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری سازمان ملل نسبت به موفقیت دور جدید مذاکرات لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید