آماده باش استان مرکزی در برابر مخاطرات احتمالی فصل سرما

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی از آماده باش این استان در برابر مخاطرات احتمالی فصل سرما اطلاع داد.

آماده باش استان مرکزی در برابر مخاطرات احتمالی فصل سرما

حمید غیاثی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با شروع فصل پاییز و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و کاهش نسبی دمای هوا در روزهای شروعین فصل سرما، بخشنامه و دستورالعمل های لازم از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری مرکزی برای فرمانداران، شهرداران، دهیاران و تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستانهای مختلف استان مرکزی مبتنی بر آمادگی صددرصد مدیران اجرایی ارسال شد.

وی اضافه کرد علاوه بر ارسال دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با آمادگی دستگاه اجرایی برای مقابله با مخاطرات احتمالی فصل سرما، هشدارهای لازم متناسب با نوسانات دمایی و شرایط آب و هوایی با استناد به هشدارهای سازمان هواشناسی به طور مستمر اعلام می گردد.

وی اضافه کرد: در پی بارش های روزهای اخیر و سرد شدن نسبی هوا خوشبختانه اتفاق خاصی رخ نداده است. با این وجود مسئولان جهاد کشاورزی استان مرکزی توصیه های لازم را به کشاورزان مبنی بر جمع کردن محصولات برداشت شده و دپوی آنها اعلام کردند.

غیاثی اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کاهش 6 درجه ای دمای استان در روزهای آینده پیش بینی شده است و تا به امروز گزارشی مبنی بر سرمای شدید و کاهش محسوس دما اعلام نشده است.

وی توضیح داد: در دو سال اخیر شاهد تغییر اقلیم آب و هوایی در سراسر کشور هستیم و ممکن است شرایط به یکباره تغییر یابد با این وجود و با توجه به اینکه سازمان هواشناسی هنوز نسبت به وقوع بارندگی و سرمای شدید گزارشی اعلام نموده است، اما همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در حالت آماده باش بوده و اعضای مدیریت بحران استان نیز به صورت 24 ساعته در آمادگی کامل قرار دارند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12417

به "آماده باش استان مرکزی در برابر مخاطرات احتمالی فصل سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش استان مرکزی در برابر مخاطرات احتمالی فصل سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید