سرویس های بهداشتی؛ جاذبه نو ژاپن

به گزارش دَبی بلاگ، یکی از جاذبه های عجیب و مورد علاقه گردشگران خارجی در ژاپن بازدید از سرویس های بهداشتی است و حتی یک تور دوساعته نیز برای تماشاِ این سرویس های بهداشتی فوق مدرن برای گردشگران ترتیب داده شده است. از آن جهت که، این سرویس های بهداشتی بسیار تمیز و ایمن هستند و هر کدام آنقدر متفاوتند که حس یک کشف تازه را به مخاطب می دهند و به تازگی نیز مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته اند.

سرویس های بهداشتی؛ جاذبه نو ژاپن

تور بازدید از سرویس های بهداشتی همزمان در ماه مارس شروع شده است؛ زمانی که کاهش ارزش ین، واحد پول ژاپن رخ داد و بسیاری از هواداران فرهنگ ژاپنی برای نخستین بار از منظره ها و ویژگی های این کشور آسیایی تماشا نمایند.

از جمله مهم ترین صادرات فن آوری ژاپن در سال های اخیر می توان به توالت های مدرن اشاره نمود که دارای اسپری های پاک نماینده، صندلی های گرم نماینده، موسیقی و سایر عملکردها و ویژگی های خاص هستند.

پروژه توالت توکیو که در سال 2020 به وسیله بنیاد غیرانتفاعی نیپون شروع شد، از چهره های مهمی از جمله معمار سرشناس تادائو آندو برای بهبود دسترسی و هنر در 17 توالت عمومی در منطقه شیبویا در شهر توکیو بهره برد.

این پروژه به عنوان یک جاذبه توریستی در نظر گرفته نشده بود، اما مسئولان شیبویا این فرصت را تماشاد تا بازدیدنمایندگان منطقه را به فراتر از گذرگاه پرهرج و مرج معروف آن راهنمایی نمایند. نکته قابل توجه برای بازدیدنمایندگان این است که آنها می توانند در منطقه ها کمتر بازدیدشده شیبویا رانندگی نمایند و در حین آنالیز توالت ها از کل منطقه لذت ببرند.

مسافران این تور در مجموع 4950 ین (32.76 دلار) برای بازدید از 9 توالت مجزا می پردازند، از جمله توالتی با دیوارهای شفاف که هنگام ورود کاربران، مات می گردد و دیگری که با دستورات صوتی کار می نماید.

شمار گردشگران خارجی ورودی ژاپن در سال 2023 به افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته آن دست یافته و به 25.7 میلیون نفر رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 فروردین 1403 بروزرسانی: 18 فروردین 1403 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 31675

به "سرویس های بهداشتی؛ جاذبه نو ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های بهداشتی؛ جاذبه نو ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید